7 Tudományosan bizonyított módszer, mely leégeti a hasadról a zsírt

Az hogy a hasadon lévő zsírpárnáktól megszabadulj nem csak esztétikai kérdés, hanem az egészséged szempontjából is nagyon fontos. Az itt található zsírrétegek körbe veszik a belső szerveidet, nyomást gyakorolnak rájuk és növelik a megbetegedések kockázatát. Ezt a bőrréteg alá rakódó mélyzsírréteget viszceriális zsírnak nevezzük, és ha túl sok halmozódik fel belőle az a szervezetedben könnyen gyulladást és egészségügyi problémákat okozhat.

A jó hír hogy az alábbi 7 bizonyítottan hatásos módszer segítségével te is megszűntetheted a hasadon felgyülemlett zsírpárnákat.

1. Hagyd el a cukrot

Mindnyájan tudjuk, hogy a hozzáadott cukor hihetetlenül egészségtelen és káros a szervezetre, így mindenképp részesítsed előnyben a cukor és kalóriamentes termékeket. Szerencsére ezek száma és népszerűsége töretlenül növekszik, de még így is átlagosan majdnem a testsúlyunknak megfelelő mennyiségű cukrot fogyasztunk el évente.

Ez rengeteg cukrot jelent, főként úgy hogy ez csak a kalória beviteledhez ad hozzá és a szervezeted számára értékes tápanyagokat nem tartalmaz. Szóval minden egyes cukrot tartalmazó termék elfogyasztásakor zsírt építesz be a szervezetedbe. Ezt te sem akarod ugye? Szóval az első és legfontosabb dolog amit a hasi zsírod megszüntetéséért tehetsz az az, hogy száműzöd a cukrot az étrendedből.

Fontos megjegyezni, hogy a gyümölcsök itt kivételt képeznek, hiszen nagyon egészségesek és a magas rost tartalmuk kompenzálja a bennük található fruktózt.

2. Kardio edzések

A kardio edzések amellett, hogy nagyszerűen formálják a tested, erősítik a szívedet és javítják az általános egészségállapotodat is. Számos kutatás szerint a kardio edzés a leghatásosabb módszer a hason lerakódott zsír megszüntetésére, de különben is elengedhetetlen ha hosszú egészséges életet szeretnél élni. Legyen az futás, úszás vagy kerékpározás zsírégetés szempontjából ezek a magas intenzitású edzésformák rendre túlszárnyalják a súlyzós edzéseket. Érdemes észben tartanod, hogy „helyi fogyás” nem létezik, tehát pusztán hasizomra végzett edzésekkel nem tudod a hasadon lévő zsírt ledolgozni.

3. Csökkentsd a szénhidrát beviteled

Számos kutatás bizonyítja, hogy a korlátozott szénhidrát bevitel a fogyás egyik nagyon hatásos módja. Olyannyira, hogy egy szénhidrátban szegény diétával kétszer, háromszor nagyon súlycsökkenést tudsz elérni mint egy zsírban szegény diétával. Az alacsony szénhidrát bevitel emellett csökkenti a szervezeted által megkötött víz mennyiségét is, így már néhány nap alatt szemmel látható eredményeket érhetsz el. Vizsgálatok szerint a szénhidrát csökkentett diéta különösen hatásos a hason és a belső szerveken lerakódott zsírral szemben, így egyből a legveszélyesebb és az egészségedet leginkább fenyegető zsíroktól tudsz megszabadulni.

4. Egyél több fehérjét

Ha súlyt szeretnél veszteni, akkor az egyik legjobb és egyben legegyszerűbb stratégia ha növeled a fehérje arányát az étrendedben. A fehérje csökkenti az éhségérzetedet, felgyorsítja az anyagcserédet és emellett segít abban, hogy ne hízd vissza a már korábban leadott kilókat. A haspárnák ellen kifejezetten hatásos, több kutatás is bizonyítja, hogy a megnövelt fehérje fogyasztás, kevesebb hasi zsírral párosul. Ezért javasolt a fehérjében gazdag ételek fogyasztása mint például a halak, tojás, csirkemell, magvak, szója.

5. Igyál sok zöld teát

A zöld tea fogyasztás egy nagyszerű és természetes mód arra, hogy felgyorsítsd a fogyásod, mivel amellett, hogy kifejezetten egészséges a koffein és antioxidáns tartalmának köszönhetően felpörgeti az anyagcserédet is. Napi egy-két csészével fogyasztva kiválóan méregtelenít és a koleszterin szintedet is csökkenti.

6. Aludd ki magad

Habár furcsán hangzik, de a rendszertelen és túl rövid alvás is hozzájárul a hasadon lerakódó zsírpárnákhoz. A kialvatlanság felborítja a szervezeted egyensúlyát és egészségtelen étkezési szokások kialakulásához vezethet. Szóval mindenképp törekedj a minőségi alvásra.

7. Egyél rostban gazdag ételeket

A növényi rostban gazdag ételek minden zsírégető diéta alapelemei. A gyomorba és a bélrendszerbe kerülve magukba szívják a nedvességet és zselészerű anyaggá alakulnak át. Ez a zselé lelassítja a tápanyag mozgását az emésztő rendszeredben így növeli a teltség érzetedet és csökkenti az étvágyad. Ilyen ételek a zöldségek, gyümölcsök, a zab, valamint a hüvelyesek.